Ida gästbloggar


Hej jag är Ida, Sannas klasskompis, och jag ska göra ett gästinlägg här.

Ni har väl redan förstått att Sanna går på ett ridsportgymnasium, så jag tänkte att jag ska berätta för er som ska välja gymnasium snart vad det är för fördelar med ett ridsportgymnasium.

För er som är väldigt skolless just nu, det var ett av mina problem när jag gick i nian, är det smart att välja ett gymnasium som innehåller praktiska kurser, det gör att man inte blir less lika fort.
Det är även smart att välja ett gymnasium där en stor del av kurserna bygger på ens stora intresse, det är mycket lättare att plugga när det är något man är intresserad av.

Är man uttråkad på att umgås med samma folk eller att man bott på samma ställe hela tiden är det ett bra tillfälle att få en anledning att flytta och lära känna nya människor, och då även lära sig att ta hand om sig själv, om ni inte har ett ridsportgymnasium nära er, då får man inga bidrag för att flytta men det är ju fortfarande ett tillfälle att lära känna nya människor.
Man behöver inte heller känna att man kanske inte har något gemensamt med någon i klassen eftersom alla som söker dit har samma intresse, det är alltså väldigt lätt att skaffa kompisar.

Lärarna brukar även vara väldigt amitiösa och vill ofta hjälpa eleverna att lyckas med ridningen för att eventuellt kunna komma ut på tävlingar.

Man behöver verkligen inte ha några som helst planer på att arbeta med hästar senare i livet för att söka ett ridsportgymnasium utan man får full behörighet för att sen söka vidare till högskola så man kan se gymnasietiden som något roligt och bestämma sig om framtiden medans.

Hoppas ni har fått ut nåt av detta, ha det bra :)


Kommentarer
Postat av: arvid

jävligt grymt gästinlägg ;)

2009-12-16 @ 22:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0