Adelinde Cornelissen dressyrvinnare


Det var inte mycket som kunde hindra Adelinde Cornelissen från att återigen bli dressyrdrottning i Globen. I küren blev det 83,850 procent.
- Jag är glad att jag åkte till Globen, konstaterade Adelinde, som fick en bil för segern.
- Det är super här uppe, publiken är fantastisk, fortsatte hon, och berättade att Parzival var betydligt mer avslappnad i dag.

Den unge tysken Mathias Alexander Rath förbättrade gårdagens fjärdeplats när han red in på 74,350 procent och slutade tvåa.
Minna Telde blev, precis som i går, bästa svensk med Don Charly genom sin tredjeplats. Hon hade några missar även i dag, men ett bra program till fantastisk musik av U2. 

Tinne Vilhelmson Silfvén tvingades stryka sin 16-åring Carex precis före start.
- Han snubblade till på framridningen, och benen liksom vek sig. Först blev han blockhalt, men efter fem-tio minuter släppte det. Men han är fortfarande öm i benet, berättade Tinne i pausen under världscupklassen. 
Carex undersöktes av landslagsveterinären Jonas Tornell, men än vet man inte vad som hänt.
- Man blir väldigt orolig när det händer, även om det var skönt att det släppte så fort. Det kändes alldeles tomt, jag hoppas ju på att det bara var en nervsmäll men vi vet inte ännu, sa Tinne, som var taggad inför dagens runda.
- I går red jag som en pottsork - jag red åt fel håll och tappade tyglarna. I dag kändes det väldigt bra fram till han snubblade.
Källa: Tidningen Ridsport


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0