Baryard kritisk mot FEI:s beslut


Malin Baryard Johnson är kritisk mot att FEI beslutar att godkänna medlet "butta" på tävling.
- Jag tycker det är väldigt konstigt och tråkigt. Jag är för tydligare, striktare regler. Om en häst behöver stå på "butta" så ska den inte vara på en tävlingsbana, det är väldigt lätt att missbruka en sådan grej, säger Malin till Häst & Ryttare.
Ryttare från Sverige måste följa Svenska Ridsportförbundets regler och svensk djurskyddslag även under tävling utomlands. Det innebär att de kan tävla mot ryttare med behandlade hästar från länder med inte lika stränga regler. Det bekymrar dock inte Malin.
- Jag kommer aldrig att ge mina hästar "butta". Jag har vunnit tidigare utan att ge mina hästar smärtstillande och jag kan göra det igen. Så hoppas jag att så många som möjligt vill jobba för en ren sport. Jag hoppas att Svenska Ridsportförbundet överklagar, om det går.
Källa: Tidningen Ridsport


Kommentarer
Postat av: Björn

fin blogg:) En polare har slagit vad med mig om att jag inte kan samla 100 000 bloggar på min lista innan sommaren 2010. Hade vart skoj om du velat hjälpa mig. Skriv bara in ditt namn och adress i mitt inlägg. Plus att det ger dig lite "gratis reklam" för din sida.Tipsa gärna alla du känner.. Ha en fortsatt trevlig dag:)

2009-11-23 @ 18:49:45
URL: http://holyblogosphere.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0