Stockholm International Horse Show


Sändningarna från Stockholm Horse Show har just slutat, där man fick se mycket show och bra ridning. Mer om detta kommer i morgon, men resultaten uppdaterar jag om nu i vilket fall.

Tidshoppningen ikväll vanns av holländaren Jur Vrieling, som dessutom placerat sig i samtliga tre hoppklasser han ridit i Globen. Ikväll vann han alltså en bil i 1,50-hoppningen. 
Rolf-Göran Bengtsson kom in och gjorde ännu en fin runda på hingsten Casall La Silla, som var tvåa i 1,45-klassen i går. Men Jur Vrieling hade fördelen att kunna se Rolf-Görans runda, och fick till en tid som var mer än en sekund snabbare.
- Jag har en väldigt snabb häst, konstaterade Vrieling om sitt 14-åriga sto Wadro's Nerina, och berättade att han gillar Sverige.
Rolf-Göran var nöjd med Casalls hoppning.
- Han hoppade fint. Men Vrieling fick till en riktigt bra sväng och kunde ta min tid.
Nu väntar Grand Prix i morgon för 10-årige Casall.
- Jag hoppas han orkar med en runda till, sa Rolf-Göran, som trivs i Globen och gillar atmosfären.
Källa: Tidningen Ridsport




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0