Eldstöt!


  Tänkte fortsätta presentationen av mig själv och hästar jag ridit nu. Den häst jag tänkte presentera nu är en kallblodstravare som jag red ett år, detta efter en allvarlig gaffelbandsskada som gjorde honom i stort sett obrukbar som han var då. Han var sutten på några gånger när jag tog hem honom, men jag började ändå väldigt basic med att vänja honom vid sadel och att jag satt på ryggen. Han lärde sig allt så oerhört fort, och snart förstod han både skänklar och tygelhjälper ordentligt. Han är alltså en vallack e. Elding - Perle troll, född 99. Jag hade honom på foder under 05/06. När jag var klar med honom sprang han in 56 000 kr under sina tre första starter, då var nog ingen stoltare över honom än jag!


Visst är det en snygg typ på honom? Mycket Elding över honom tycker jag...




Kommentarer
Postat av: johanna - bloggar från flyinge

Fina bilder!

2009-10-25 @ 09:45:17
URL: http://johannakruse.devote.se
Postat av: Sanna

Tackar!

2009-10-25 @ 12:49:54
URL: http://saddleup.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej! Vet inte om du fortfarande är igång här, eller kollar kommentarer osv.., Men hittade doft inlägg här om Eldstöt, eller Elle som jag kallar honom :)
Hästen på bilderna ovanför min medryttarhäst just nu :) Han står på en gård i Enköping hos en fin familj med fler fina hästar. Han är jättefin att rida, dock har han det svårt i galoppen, men det jobbar vi på å det går jättebra! han lär sig snabbt :)
Om du vill se bilder på fina Elle kan du gå in på min blogg - locodreams.devote.se :)

// Mikaela

2014-09-24 @ 13:41:55
URL: http://locodreams.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0