Håll motivationen uppe!


  Nu när det går mot mörkare tider (vilket kanske blir allra mest påtagligt nu när vi precis gått över mot vintertid...) gäller det att hålla motivationen uppe, både vad gäller ridningen och även att hålla oss själva i trim.
Något som jag tror är viktigt för att inte tappa gnistan är att ha mål. Nu när tävlingssäsongen lider mot sitt slut kan det vara läge att utvärdera den gångna säsongen och sätta upp mål över vad som bör förbättras med ridningen. När man har klart för sig vad som ska förbättras är det dags att bestämma hur målen ska uppfyllas och när de ska vara uppfyllda. Vissa problem kanske ligger hos oss själva, och då kanske det är dags att se över vår egen träning. Själv tycker jag att det är mycket lättare att ta sig till gymmet om man har lite nya gymkläder till exempel, ett litet motivationstips! Man kan planera in spännande träningar, så har man dels nåt att se fram emot, och dels någon som kan hjälpa en med målen man satt upp.



De externa länkarna som finns i inläggen öppnas i samma fönster, och jag har fått påpekanden om detta. Dock är detta något jag inte kommer ändra på på grund av olika anledningar. Vill man ha upp länkarna i en ny flik/nytt fönster kan man antingen högerklicka och klicka på 'Öppna i ny flik' eller 'Öppna i nytt fönster'. Att klicka på länken med scrollen gör också att länken öppnas i nytt fönster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0